Amb la intenció de facilitar l'ús de l'OVC de la Diputació, i donat els problemes continus de compatibilitat que existeixen en les diferents versions de navegadors i versions de l'aplicació java, hem optat per la implantació del component Autofirma per a poder realitzar la signatura electrònica en l'OVC de la Diputació.
Autofirma és una aplicació de signatura electrònica desenvolupada pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, té la característica que és executada des del navegador (prèvia instal·lació en l'ordinador de l'usuari), per a això és necessari instal·lar-la prèviament, per a realitzar tràmits en l'OVC de la Diputació. Per a poder realitzar signatures electròniques des d'aquest lloc web és necessari tindre instal·lat AutoFirma en el seu equip. Descarregue l'aplicació.
Tots els ciutadans i persones jurídiques que opten per interactuar amb la Diputació a través d'Internet i disposen d'un certificat digital reconegut.
Consulte l'apartat de sistemes d'identificació de l'OVC.
INTERNET EXPLORER
Per a importar un certificat en Internet Explorer hem de realitzar els següents passos:
Accedir al menú Eines - Opcions d'Internet - Contingut - Certificats. La pestanya "Personal" (per defecte) mostra una pantalla amb la relació de Certificats personals instal·lats en el nostre navegador.
Premem el botó "Importar", apareixerà un Assistent que ens guiarà durant tota la importació del certificat. Premem el botó "Següent" i a examinar seleccionem la ruta i el nom del fitxer del certificat que volem importar i premem "Següent".
En la següent finestra se'ns demana la contrasenya amb la qual està protegit el fitxer, la introduïm i marquem la casella "Marcar la clau privada com a exportable" perquè puguem tornar a exportar el certificat amb la seva clau privada i "Habilitar protecció segura...". Premem "Següent".A continuació ens indica on podem col·locar el certificat importat, deixarem l'opció per defecte i premerem "Següent" i "Finalitzar" i si volem establir una contrasenya al nostre certificat premem "Nivell de seguretat" per a posar-lo alt. Assignem una contrasenya i la seva confirmació. Premem finalitzar i ens demanarà de nou la contrasenya que hem introduït. Finalitzem l'assistent.
Si tot és correcte apareixerà un quadre informant-nos que el certificat ha estat importat correctament.
FIREFOX
Acudir al magatzem de certificats del navegador Mozilla Firefox:
Menú Eines / Opcions / Privacitat i Seguretat / Certificats / botó Veure certificats, pestanya de "Els seus Certificats".
"S'han restaurat satisfactòriament el seu(s) certificat(s) de seguretat i clau(s) privada(s)."
Pot consultar i modificar les seues dades de contacte des del servei "Dades personals" del desplegable El meu compte, que trobarà a la part dreta de la capçalera quan estiga a l'àrea identificada.
Per a saber més sobre aquest servei punxe ací.
Pot consultar la informació referent als seus expedients des del servei "Expedients" del menú "Les meves Dades".
Pot consultar la informació referent als seus rebuts pendents i cobrats des del servei "Rebuts" del menú "Tributs".
Pot consultar la informació referent a les seues liquidacions des del servei "Liquidacions" del menú "Tributs".
Pot pagar un rebut des del servei "Rebuts" del menú "Tributs".
Pot pagar una liquidació des del servei "Liquidacions" del menú "Tributs".
Pot consultar la informació referent als seus Objectes tributaris des del servei "Objectes tributaris" del menú "Tributs".
El calendari fiscal és el calendari en el qual s'indiquen les dates en les quals els contribuents poden realitzar gestions, consultar dades o presentar documents i realitzar els pagaments als quals estigueren obligats segons la seua activitat i la seua situació econòmica. Els calendaris fiscals solen incloure les dates a recordar per al compliment de les nostres obligacions fiscals enfront de la Diputació.
Pot consultar el calendari fiscal des del servei "Calendari fiscal" del menú "Les meues Dades".
Aquest servei de la Diputació permet que un ciutadà puga consultar en tot moment la disponibilitat dels documents que s'ha generat de manera automàtica des de la pròpia OVC.
Pot consultar els seus documents des del servei "Bústia de documents generats" del menú "Documents".
Aquest servei de la Diputació permet que un ciutadà puga signar documents que la Diputació li ha enviat.
Pot accedir des del servei "Portafirmes" del menú "Documents".
Pot descarregar-se el manual Notificacions Electròniques des de ací
Pot descarregar-se el manual de formes de pagament des de ací
Tots els documents signats electrònicament en l'aplicació incorporen un Codi Segur de Verificació (CSV) generat automàticament.
D'aquesta forma, quan s'imprimeix una còpia en paper, aquest codi actua com a "localitzador" del document dins de l'arxiu electrònic de la Diputació, dotant al document en paper de la consideració de còpia autèntica amb tots els efectes legals.
Si un ciutadà o una altra Administració reben la còpia en paper, poden verificar la seua autenticitat de document de forma molt senzilla.
Pot accedir a aquest servei des de l'opció "Validació de documents" del menú "Serveis sense identificació".