Serveis de la OVC (FAQs)

Aspectes generals

AUTOFIRMA. Nou Sistema De Signatura Electrònica
Autofirm@

Amb la intenció de facilitar l'ús de l'OVC de la Diputació, i donat els problemes continus de compatibilitat que existeixen en les diferents versions de navegadors i versions de l'aplicació java, hem optat per la implantació del component Autofirma per a poder realitzar la signatura electrònica en l'OVC de la Diputació.

Autofirma és una aplicació de signatura electrònica desenvolupada pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, té la característica que és executada des del navegador (prèvia instal·lació en l'ordinador de l'usuari), per a això és necessari instal·lar-la prèviament, per a realitzar tràmits en l'OVC de la Diputació. Per a poder realitzar signatures electròniques des d'aquest lloc web és necessari tindre instal·lat AutoFirma en el seu equip. Descarregue l'aplicació.

Qui pot utilitzar l'OVC?

Tots els ciutadans i  persones jurídiques que opten per interactuar amb la Diputació a través d'Internet i disposen d'un certificat digital reconegut.

L'OVC estarà disponible durant les 24 hores els 365 dies de l'any.
És segur utilitzar els serveis identificats de l'OVC?
Sí, tota la informació que viatja en els serveis que requereixen identificació en l'OVC de la Diputació està xifrada. A més i gràcies al sistema d'autenticació implantat es garanteix que només vosté, com a interessat en els seus tràmits, puga accedir tant a la informació de tramitació, com a les consultes de dades personals.
Com puc accedir als serveis de l'OVC?

Consulte l'apartat de sistemes d'identificació de l'OVC.

Com puc importar el meu certificat digital?

INTERNET EXPLORER

Per a importar un certificat en Internet Explorer hem de realitzar els següents passos:

Accedir al menú Eines - Opcions d'Internet - Contingut - Certificats. La pestanya "Personal" (per defecte) mostra una pantalla amb la relació de Certificats personals instal·lats en el nostre navegador.

Premem el botó "Importar", apareixerà un Assistent que ens guiarà durant tota la importació del certificat. Premem el botó "Següent" i a examinar seleccionem la ruta i el nom del fitxer del certificat que volem importar i premem "Següent".

En la següent finestra se'ns demana la contrasenya amb la qual està protegit el fitxer, la introduïm i marquem la casella "Marcar la clau privada com a exportable" perquè puguem tornar a exportar el certificat amb la seva clau privada i "Habilitar protecció segura...". Premem "Següent".
A continuació ens indica on podem col·locar el certificat importat, deixarem l'opció per defecte i premerem "Següent" i "Finalitzar" i si volem establir una contrasenya al nostre certificat premem "Nivell de seguretat" per a posar-lo alt. Assignem una contrasenya i la seva confirmació. Premem finalitzar i ens demanarà de nou la contrasenya que hem introduït. Finalitzem l'assistent.

Si tot és correcte apareixerà un quadre informant-nos que el certificat ha estat importat correctament.

FIREFOX

Acudir al magatzem de certificats del navegador Mozilla Firefox:

Menú Eines / Opcions / Privacitat i Seguretat / Certificats / botó Veure certificats, pestanya de "Els seus Certificats".

  • Prema en el botó "Importar"
  • Busque la ubicació (disc dur, cd, memòria USB, unitat de xarxa) de la còpia del seu certificat que vol importar.
  • Inserisca la contrasenya mestra del seu navegador (si va establir alguna). Si és la primera vegada que usa aquest navegador amb certificats, inserisca una contrasenya i la confirmació, aquesta contrasenya serà requerida cada vegada que vullga usar el seu certificat en les webs que el requerisquen.
  • Inserisca la contrasenya amb la qual va protegir la seva còpia de seguretat
  • Si tot el procés és correcte, rebrà el següent missatge:

"S'han restaurat satisfactòriament el seu(s) certificat(s) de seguretat i clau(s) privada(s)."

Les meues dades

Com puc consultar i modificar "Les meues dades de contacte"?

Pot consultar i modificar les seues dades de contacte des del servei "Dades personals" del desplegable El meu compte, que trobarà a la part dreta de la capçalera quan estiga a l'àrea identificada.

Per a saber més sobre aquest servei punxe ací.

Com puc consultar "Els meus expedients"?

Pot consultar la informació referent als seus expedients des del servei "Expedients" del menú "Les meves Dades".

Per a saber més sobre aquest servei punxe ací.

Com puc consultar "Els meus rebuts"?

Pot consultar la informació referent als seus rebuts pendents i cobrats des del servei "Rebuts" del menú "Tributs".

Per a saber més sobre aquest servei punxe ací.

Com puc consultar "Les meues liquidacions"?

Pot consultar la informació referent a les seues liquidacions des del servei "Liquidacions" del menú "Tributs".

Per a saber més sobre aquest servei punxe ací.

Com puc pagar "Els meus rebuts"?

Pot pagar un rebut des del servei "Rebuts" del menú "Tributs".

Per a saber més sobre aquest servei punxe ací.

Com puc pagar "Les meues liquidacions"?

Pot pagar una liquidació des del servei "Liquidacions" del menú "Tributs".

Per a saber més sobre aquest servei punxe ací.

Com puc consultar "Els meus objectes tributaris"?

Pot consultar la informació referent als seus Objectes tributaris des del servei "Objectes tributaris" del menú "Tributs".

Per a saber més sobre aquest servei punxe ací.

Com puc consultar "El meu calendari fiscal"?

El calendari fiscal és el calendari en el qual s'indiquen les dates en les quals els contribuents poden realitzar gestions, consultar dades o presentar documents i realitzar els pagaments als quals estigueren obligats segons la seua activitat i la seua situació econòmica. Els calendaris fiscals solen incloure les dates a recordar per al compliment de les nostres obligacions fiscals enfront de la Diputació.

Pot consultar el calendari fiscal des del servei "Calendari fiscal" del menú "Les meues Dades".

Per a saber més sobre aquest servei punxe ací.

Com puc consultar "Els meus documents"?

Aquest servei de la Diputació permet que un ciutadà puga consultar en tot moment la disponibilitat dels documents que s'ha generat de manera automàtica des de la pròpia OVC.

Pot consultar els seus documents des del servei "Bústia de documents generats" del menú "Documents".

Per a saber més sobre aquest servei punxe ací.

Com puc "Signar documents electrònics"?

Aquest servei de la Diputació permet que un ciutadà puga signar documents que la Diputació li ha enviat.

Pot accedir des del servei "Portafirmes" del menú "Documents".

Per a saber més sobre aquest servei punxe ací.

Manuals per al contribuent

Manual Notificacions Electròniques

Pot descarregar-se el manual Notificacions Electròniques des de ací

Manual de Formes de Pagament

Pot descarregar-se el manual de formes de pagament des de ací

Altres serveis

En què consisteix la "Validació de documents"?

Tots els documents signats electrònicament en l'aplicació incorporen un Codi Segur de Verificació (CSV) generat automàticament.

D'aquesta forma, quan s'imprimeix una còpia en paper, aquest codi actua com a "localitzador" del document dins de l'arxiu electrònic de la Diputació, dotant al document en paper de la consideració de còpia autèntica amb tots els efectes legals.

Si un ciutadà o una altra Administració reben la còpia en paper, poden verificar la seua autenticitat de document de forma molt senzilla.

N'hi ha prou amb que accedisquen a l'OVC de la Diputació, al servei "Validació de documents" del menú "Tràmits" i teclegen el codi d'identificació. En aquest mateix moment podran descarregar la versió original del document en format electrònic i comprovar la seua autenticitat.

Pot accedir a aquest servei des de l'opció "Validació de documents" del menú "Serveis sense identificació".

Per a saber més sobre aquest servei punxe ací.